L.I.F.E must go on

Labels: , ,

1






Memang sudah menjadi lumrah hidup, yang pasti ada cabaran dan dugaan yang perlu ditempuhi untuk memiliki sesuatu. Walaupun perit, kita harus tabah dan sentiasa bersedia untuk hari-hari yang mendatang. Walaupun benda yang baik itu datang kepada kita dengan apa cara sekalipun ( bergolek ke, melayang ke), tak semestinya ianya tidak ada yang buruknya. Tidak semua  perfect. Seharusnya kita menerima dengan redha dan yakin dengan setiap ketentuan. Orang cakap even the bed of roses still has thorns. Sakit bila dipegang bukan?





Zaman sekarang semua orang mengejar cita-cita macam artis yang kejar populariti. Nak dapat ‘award’ tu bukan senang. Tapi kalau ‘award’ dari peminat tu senang kot dapat.Bila undi banyak, boleh la masuk top 10 ke, top 20 ke tak pun ngetop ke kan. Bila dah menang, naik pentas, julang apa-apa yang ada. ‘Award’ dari Tuhan pencipta kita yang susah nak dapat. Sebab apa ye? Sebab kita manusia mudah lupa apa tujuan sebenar kita hidup kat dunia ini.



Nak cari inspirasi tu mudah je. Tak payah susah-susah pun. Tekan je butang DOWNLOAD kat atas! Lepas tu INSTALL dalam badan kita. You will change! Hehe.. Siapa tekan memang dia hebat! Tekan-tekan, keluar anak gajah..Siapa nak jawab? Pegawai PERHILITAN juga..




Orang cakap kehidupan ni seperti menaiki sampan. Jika pandai kita mendayung, sampai la kita ke tepian. Jika dalam masa pendayungan itu sampan kita bocor, alamaknya hancur lah kita. Tapi, yang ada skills berenang tu (tak kisah lah renang kuak lentang ke, kupu-kupu ke, beriramake, janji boleh berenang kan), pasti boleh survive kan..





Even budak kecik pun di ajar mempunyai cita-cita bila dah besar nanti. Mereka memang sepatutnya dipupuk dari kecil lagi, nak jadi apa bila dah dewasa. Ajar lah perkara yang baik-baik, maklumlah dunia sekarang ni dah banyak benda yang bukan-bukan. Budak kecil cepat sangat terpengaruh.



Till then!

1 Response to "L.I.F.E must go on"

  1. Erm...Hidup bukan utk diratapi tapi untuk dijalani....

Post a Comment

Whats more..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



    KLIK! KLIK! KLIK!

    Anda pelawat ke:

    Powered by Blogger.

    Welcome to my blog.. Have a seat.. Relax your mind.. Drink coffee.. Enjoy!

    COKLAT CINTA

    COKLAT CINTA

    Shhh..I HATE U!!

    Shhh..I HATE U!!

    CERPEN

    CERPEN

    Puisi, teka-teki, random

    Puisi, teka-teki, random

    Followers

    Top Commentors