Puisi: Hanya Dikau

1





Tika malam berlabuh..
Aku masih lagi di sini..
Menantimu dengan penuh sabar...
Ke mana perginya cinta?..
Ke mana perginya rasa sayang itu?..
Perlukah aku meruntuhkan ego ku...
Perlukah aku menangis...
Tidak pernah sesekali aku menduakan mu..
Bagiku, kau lah insan pertama dan terakhir dalam hidupku..
Kau ibarat sayapku..
Patah hilang tiada pengganti..
Bagaimana mampu aku lupakan kenangan manis yang kita cipta?
Senyumanmu..
Gaya percakapanmu...
Bau badanmu.. Cukup aku kenal...






Aku rindu saat kita bersama..
Bergelak ketawa.. bergurau senda...
Hangatnya pelukanmu saat aku bersedih..
Kau lah orang pertama yang datang kepadaku..
Memberikan kata-kata semangat..
Aku menangis saat kau cium ubun-ubunku...
Sayu terasa..
Betapa kau tunjukkan rasa sayang itu..
Cukup bermakna buatku...
Semuanya tentangmu...
Aku masih lagi ingat..






Sayang..
tidak pernah aku berniat untuk melupakanmu..
Akan ku titipkan rasa rinduku buatmu sayang..
Hanya gambarmu pengubat rinduku..
Hanya zuriat kita tanda cinta kita sentiasa subur..
Takdir menentukan segalanya..
Kau pergi jua meninggalkanku bersama zuriat kita..
Betapa sedihnya aku..
Di mana harus aku berlindung?
Bagaimana harus aku tempuhi hidup ini tanpamu sayang?
Aku redha.. Pasrah..
Segalanya sudah ditentukan..
Hanya Allah SWT tempat aku bergantung..
Aku berdoa setiap hari sayang...
Jika aku ditakdirkan pergi dari dunia fana ini..
Aku ingin menjadi isteri mu juga di akhirat kelak...
Selamanya...

Kerana saya amat menyayangi awak.....

1 Response to "Puisi: Hanya Dikau"

  1. Anonymous says:

    terharunya..... is dat 4 me??... truly love_sempai

Post a Comment

Whats more..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



    KLIK! KLIK! KLIK!

    Anda pelawat ke:

    Powered by Blogger.

    Welcome to my blog.. Have a seat.. Relax your mind.. Drink coffee.. Enjoy!

    COKLAT CINTA

    COKLAT CINTA

    Shhh..I HATE U!!

    Shhh..I HATE U!!

    CERPEN

    CERPEN

    Puisi, teka-teki, random

    Puisi, teka-teki, random

    Followers

    Top Commentors