Apa sahaja

Labels: , ,

2






Aku..
Suka menangis..
Tiap kali hatiku rasa ingin menangis..
Aku akan menangis semahunya..
Air mataku kering dek menangis..
Dengan menangis, aku dapat buang kekusutan di minda..
Aku rasa puas sangat..
Biar lah orang nak kata aku cengeng ka..
Sebab aku tak suka menyusahkan orang..
Biar aku saja pendam sendiri..
Aku rasakan masa amat pantas berlalu..
Sejam dirasakan sesaat..
Sehari dirasakan sejam..
Aku rindu zaman kanak-kanakku..
Tiada masalah..
Hidup penuh gembira..
Tak payah fikir pelbagai duka..
Aku juga rindukan arwah nenek..
Aku sayang nenek..
Aku harap nenek sentiasa berada dalam kalangan wanita solehah di sana..
Aku terfikir..
Adakah masa aku berada di dunia ini lama?..
Mungkin sebaliknya..
Kadang-kala aku berasa takut..
Yela.. Amal pun belum cukup..
Nanti bila roh dah bercerai dari badan, baru nak menyesal..
Apa yang nak dijawab depan Yang Maha Pencipta kita?
Kubur kata “ Mari..”
Kita kata “tidak..”
Kenapa pula tidak?
Adakah kita masih lagi mahu enjoy di dunia ini?
Aku ingin berubah..
Berubah kepada insan..
Bisa kah aku?..
Setiap manusia pasti boleh..
Yang penting ada keikhlasan..
Aku Cuma inginkan seorang teman..
Yang boleh pinjamkan bahunya..
Agar aku dapat menangis sepuas-puasnya..


2 Response to "Apa sahaja"

  1. hurm..
    saya juga rindu zaman kanak2..
    :(

    Unknown says:

    @Teenager: Yap.. Zaman kanak2 yg tidak akn dilupakn..
    Luahkn apa shj yg terbuku di hati..
    smile for u.. ;)

Post a Comment

Whats more..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



    KLIK! KLIK! KLIK!

    Anda pelawat ke:

    Powered by Blogger.

    Welcome to my blog.. Have a seat.. Relax your mind.. Drink coffee.. Enjoy!

    COKLAT CINTA

    COKLAT CINTA

    Shhh..I HATE U!!

    Shhh..I HATE U!!

    CERPEN

    CERPEN

    Puisi, teka-teki, random

    Puisi, teka-teki, random

    Followers

    Top Commentors